/* social media icon in der menueleiste anzeigen */

the good page
this episode:
paul joseph vogeler
artist, new york

the wall
2024

the good page, logo
paul joseph vogeler, potrait

photo © paul joseph vogeler

en
de

there is a trace of dark pleasure in all of us and the borderline to cross may vary from person to person. but we also choose the ferryman creatures to cross the styx according to our respective condition. here, wednesday addams, tenderly guided by the good witch tim burton, there, somewhat less suave but nevertheless gallant, hannibal lecter invites us to a dinner for two and michael mann, jonathan demme or ridley scott hand us the napkins.

when the plague demands its masks and the en vogues wriggle in lacquer and leather, the corresponding connoisseur can choose how far and where to open the zip, and so the dark remains, depending on the desired volume, in a pleasant, distanced proximity. it is precisely this microscopically focused, safety-infused guarantee of use that shrinks a blood-spewing dragon into a rubber animal in a sandbox. the myth coagulates into kitsch and the abyss into a thin film. nice.

paul joseph vogeler slowly shifts the panel of gas-mask-populated, world-war-one scenarios of his early years into the metropolitan disguise myths of contemporary pop culture. mask and body flow into one another, the grey room, the black ground, the yellow lemon between the legs, the houseplant; a fine touch of mapplethorpean melancholy floating in the air.

the hamster wheel of everyday life, which aspires not to be one but cannot resist its endless rotation, curdles into the still life of a morbid what next. here, life wishes to live, but in subtle black and white, not in colour, which can only hint at what it cannot serve.

iir, may 2024

In uns allen liegt eine Spur dunklen Vergnügens, und die Grenze dorthin zu überschreiten mag individuell variieren. Aber auch die Fährwesen über den Styx werden von uns der jeweiligen Anlage entsprechend gewählt. Hier, Wednesday Addams, zärtlich geführt von der guten Hexe Tim Burton, dort, etwas weniger sanft, aber nichtsdestotrotz galant, lädt uns Hannibal Lecter zum Dinner for Two, und Michael Mann, Jonathan Demme oder Ridley Scott reichen uns die Servietten.

Wenn die Pest nach ihren Masken verlangt und die En Vogues sich in Lack und Leder schlängeln, kann der entsprechende Genießer ganz nach Größe des Reißverschlusses wählen, wie weit und worein er sich öffnet. So verbleibt das Dunkle, je nach gewünschter Lautstärke, in angenehmer, distanzierter Nähe. Gerade diese mikroskopisch genau wählbare, sicherheitsdurchzogene Nutzungsgarantie schrumpft einen blutspeienden Drachen zum Gummitierchen im Sandkasten. Der Mythos gerinnt zum Kitsch, und der Abgrund zur dünnen Folie. Nice.

Paul Joseph Vogeler schiebt das Panel von gasmasken-bevölkerten Weltkrieg-Eins-Szenarien seiner frühen Jahre langsam in die großstädtischen Verkleidungsmythen kontemporärer Popkultur. Maske und Körper fließen ineinander: das graue Zimmer, der schwarze Grund, die gelbe Zitrone zwischen den Beinen, die Zimmerpflanze; ein feiner Hauch mapplethorpe’scher Melancholie liegt über allem.

Das Hamsterrad des Alltags, das keines zu sein erbittet, sich seiner endlosen Drehung aber nicht erwehren kann, gerinnt zum Still Life eines morbiden „What Next“. Hier wünscht sich Leben zu leben, aber in dezentem Schwarzweiß, nicht in Farbe, die auch nur andeuten kann, was sie nicht zu halten weiß.

iir, may 2024 

evangelos papadopoulos
evangelos papadopoulos
evangelos papadopoulos
evangelos papadopoulos
evangelos papadopoulos
evangelos papadopoulos
evangelos papadopoulos
evangelos papadopoulos
evangelos papadopoulos
evangelos papadopoulos
evangelos papadopoulos
evangelos papadopoulos
evangelos papadopoulos
evangelos papadopoulos
evangelos papadopoulos
evangelos papadopoulos
evangelos papadopoulos
evangelos papadopoulos
evangelos papadopoulos
evangelos papadopoulos

the art works in order of appearance:

sycamore, charcoal on paper, 134.62 x 70 cm, 2019

demon, oil on canvas, 182.88 x 121.92 cm, 2024 ​

der vogeler, oil on canvas, 40.64 x 30.48 cm, 2024 ​

cage, oil on canvas, 25.4 x 20.32 cm, 2024

bones, charcoal on paper, 100 x 70 cm, 2023

memory, oil on canvas, 50.8 x 40.64 cm, 2023

orchid II, oil on canvas, 30.48 x 22.86 cm, 2023

angst, oil on canvas, 40.64 x 30.48 cm, 2024 ​

nighttime leaf, charcoal on paper, 100 x 70 cm, 2023 ​

narcissus I, oil on canvas, 152.40 x 121.92 cm, 2024 ​

the word became flesh, oil on canvas, 40.64 x 30.48 cm, 2023

pinned, oil on canvas, 25.4 x 20.32 cm, 2023

agnus dei, oil on canvas, 35.56 x 40.64 cm, 2023

agnus dei, oil on canvas, 30.48 x 22.86 cm, 2024

forbidden fruit I (after mondrian), oil on canvas, 40.64 x 30.48 cm, 2023

​  forbidden fruit II (after mondrian), oil on canvas, 40.64 x 30.48 cm, 2023 ​

a place that no longer exists (genevieve), oil on canvas, 177.80 x 121.92 cm, 2024

sardine, charcoal on paper, 134.62 x 70 cm, 2019 ​

leaf, charcoal on paper, 100 x 70 cm, 2023

awakening (after jerome), oil on canvas, 101.6 x 76.20 cm, 2023